Branding til ny café i Fredericia
Et logo med fortælling
Koncept ligger i både vision og image. Navnet er skabt ud ra ejerens egen veteranbil, en Toyota AE 86. Dermed navnet – og meget passende med A’et og E’et fremhævet i café. Der skal serveres donuts og kaffe fra caféens hovedperson, nemlig en italiensk kaffevogn. Til logo og markedsføringen symboliserer den brune farve kaffen, og den retro stil i den friske mint blå-grønne farve skal fremhæve 80’er stemning, retro-stilen fra 50’erne og et andet helt personligt forhold til farven.
Elementerne mødes
Caféens kaffevogn, en Piaggio Ape, er også en vigtig brik i opbygningen af caféen. Ejerens forhold til Italien og drømmen om det italienske landskab, kulturen og ikke mindst kaffen, får også sit helt særlige udtryk i den lille vogn. Stilart, koncept og historie mødes og kan ses i alle elementer i caféens visuelle udtryk.
Til dette projekt blev der også lavet SoMe og produceret en produktionsvideo. Her filmede jeg alle scener, klippede og sammensatte filmen med både, lydeffekter, undertekster, musik og illustrationer.
Slogan
Caéens slogan til bl.a. visitkort og forskellige trykmaterialer lavet i egen font.