cAfE 86 logo

Branding til ny café i Fredericia

En helt ny café med et nyt koncept sætter sit præg på Gl. Havn i Fredericia.
Navnet Café 86 kan fortælle mange historier. Og visionen om at lave en socioøkonomisk café stammer fra et besøg på Frederiksborg slot tilbage i 2018.
Til højre ses stempelkort til 10 kopper kaffe, hvor den 11. er gratis.
Café 86 ligger på Gl. Havn i Fredericia og bliver det nye mødested ved kulturelle events i byen og ved veteranbiltræf på havnen og på gåturen i weekenden langs havnekajen. Cafeen skaber rammer for hyggeligt samvær og tager socialt ansvar med arbejdstilbud til udfordrede unge.

Et logo med fortælling

Koncept ligger i både vision og image. Navnet er skabt ud ra ejerens egen veteranbil, en Toyota AE 86. Dermed navnet – og meget passende med A’et og E’et fremhævet i café. Der skal serveres donuts og kaffe fra caféens hovedperson, nemlig en italiensk kaffevogn. Til logo og markedsføringen symboliserer den brune farve kaffen, og den retro stil i den friske mint blå-grønne farve skal fremhæve 80’er stemning, retro-stilen fra 50’erne og et andet helt personligt forhold til farven.

Elementerne mødes

Caféens kaffevogn, en Piaggio Ape, er også en vigtig brik i opbygningen af caféen.  Ejerens forhold til Italien og drømmen om det italienske landskab, kulturen og ikke mindt kaffen, får også sit helt særlige udtryk i den lille vogn. Stilart, koncept og historie mødes og kan ses i alle elementer i caféens visuelle udtryk.

Til dette projekt blev der også lavet SoMe og produceret en produktionsvideo. Her filmede jeg alle scener, klippede og sammensatte filmen med både, lyd, musik og illustrationer.